bip.gov.pl
RSS
A A A K
SmodBIP
To jest wersja archiwalna z dnia 26.09.2015, zobacz aktualną wersję tej strony.
Zmiany wprowadzono z powodu: x

Koncepcja

KONCEPCJA PRACY PUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA NUMER 1 IM JANA BRZECHWY W ŁAZACH W ROKU SZKOLNYM 2015/2016
Koncepcja pracy przedszkola jest dokumentem opartym na celach i zadaniach zawartych w aktach prawnych: ustawie o systemie oświaty oraz w aktach wykonawczych do ustawy, w tym w szczególności w podstawie programowej wychowania przedszkolnego, programie wychowania przedszkolnego, programach własnych nauczycieli i Statucie Przedszkola.
KONCEPCJA PRACY PUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA Z ODDZIAŁEM INTEGRACYJNYM W ŁAZACH
Każde dziecko ma prawo do pełnego dostępu do edukacji bez względu na to, jaki prezentuje potencjał rozwojowy. Przedszkole z oddziałami integracyjnymi daje szansę rozwoju zarówno dzieciom niepełnosprawnym, jak i pełnosprawnym, uczy tolerancji, wzajemnej akceptacji i zrozumienia.
Cele strategiczne przedszkola z oddziałem integracyjnym:
Zapewnienie dzieciom możliwości wszechstronnego rozwoju i przygotowania ich do codziennego życia,
Kształtowanie tolerancji, wrażliwości, zrozumienia dla innych zachowań,
Wspieranie we wszystkich sferach (psychicznej, fizycznej, emocjonalnej, społecznej, moralnej, zdrowotnej) z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i możliwości każdego dziecka,
Integrowanie z grupą, rodziną, środowiskiem lokalnym,
Dostrzeganie drugiego człowieka, jego potrzeb, w tym szczególnie dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych,
Indywidualizowanie pracy z dziećmi, również z dziećmi niepełnosprawnymi, aby wyrównać szanse edukacyjne,
Modelowanie zachowań dzieci zdrowych do niesienia pomocy i do traktowania niepełnosprawnych jako partnerów,
Udzielanie dzieciom i ich rodzinom pomocy psychologiczno-pedagogicznej,

Uczestnictwo dziecka niepełnosprawnego w życiu grupy pozwala na:
Bycie sobą wśród innych,
Rozwijanie wiary we własne siły i zwiększenie samoakceptacji,
Wykształcenie motywacji i umiejętności pokonywania trudności,
Przygotowanie do pełnego uczestniczenia w życiu społecznym,
Dziecko ma prawo do:
Życia i rozwoju,
Swobody myśli, sumienia i wyznania,
Aktywnej, serdecznej miłości i ciepła,
Spokoju i samotności, gdy tego chce,
Snu lub wypoczynku, jeśli jest zmęczone,
Indywidualnego procesu rozwoju i własnego tempa tego rozwoju,
Pomocy i ochrony przy pokonywaniu przeżyć wywołanych przemocą,
Wypowiedzi i aktywnej dyskusji z dorosłymi i dziećmi,
Wspólnoty i solidarności w grupie,
Aktywnego kształtowania kontaktów socjalnych i otrzymania w tym pomocy,
Zabawy i wyboru towarzyszy zabaw,
Pomocy ze strony dorosłych i kontaktów z nimi na zasadzie równouprawnienia,
Nauki, informacji, badania i eksperymentowania,
Nauki, jak podchodzić do niebezpieczeństw,
Doświadczania konsekwencji swojego zachowania,
Zasady pracy
Przedszkole pracuje na bazie programu wychowania przedszkolnego „Od przedszkolaka do pierwszaka” Iwony Brody. W grupie integracyjnej pracują dwie nauczycielki, które wspomagają pracę z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych uczestniczą dodatkowo w zajęciach indywidualnych w ramach wczesnego wspomagania, rewalidacji i pomocy psychologiczno-pedagogicznej w zakresie zajęć logopedycznych, socjoterapeutycznych i korekcyjno-kompensacyjnych. Przedszkole realizuje naukę religii oraz zajęcia taneczne.
Współpraca z rodzicami.
W procesie wychowania i edukacji w przedszkolu muszą brać aktywny udział rodzice. Nauczyciel przedszkola obok głównych odbiorców swoich działań, jakimi są dzieci, pozostaje w rozlicznych interakcjach z rodzicami swoich podopiecznych. Rodzice w przedszkolu traktowani są jako partnerzy w procesie wychowania. Zadaniem wszystkich pracowników placówki jest dbałość o pozytywne relacje z rodzicami wychowanków.
Celem współpracy przedszkola z rodzicami jest:
Dążenie do jednolitości oddziaływań dydaktyczno- wychowawczych przedszkola i środowiska rodzinnego dziecka,
Wszechstronny rozwój dziecka,
Nawiązanie dobrego kontaktu z rodzicami,
Zapoznania rodziców z realizowanymi w przedszkolu planami i programami pracy dydaktyczno- wychowawczej,
Przekazanie wiedzy na temat funkcjonowania dziecka w przedszkolu,
Przekazanie informacji o stanie gotowości szkolnej dziecka, aby rodzice mogli je w osiąganiu tej gotowości odpowiednio do potrzeb, wspomagać,
Przekazywanie porad i wskazówek od nauczycieli w rozpoznawaniu przyczyn trudności wychowawczych oraz doborze metod udzielania pomocy,
Wzmacnianie więzi rodzinnych i relacji międzypokoleniowych,
Włączenie rodziców dzieci do życia grupy i przedszkola,
Zaangażowanie rodziców w prace na rzecz przedszkola,
Podnoszenie świadomości edukacyjnej rodziców poprzez pedagogizację,
Ukazanie przedszkola jako placówki aktywnej, realizującej oczekiwania rodziców,
Promowanie placówki w środowisku lokalnym
Formy współpracy z rodzicami obejmują:
zebrania ogólne z rodzicami oraz z Radą Rodziców,
zebrania grupowe,
zajęcia adaptacyjne dla dzieci nowo przyjętych do przedszkola,
konsultacje indywidualne z inicjatywy nauczyciela, dyrektora lub rodzica,
prowadzenie kącika dla rodziców, m.in. informacje na temat realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego, artykuły na temat wychowania i opieki nad dziećmi, eksponowanie prac dzieci,
prowadzenie strony internetowej,
organizację i prowadzenie zajęć i dni otwartych dla rodziców,
organizację spotkań ze specjalistami do spraw wychowania i opieki,
organizację uroczystości zaspakajających potrzeby kulturowe rodziców, np. inscenizacje, teatrzyki,
włączanie rodziców w organizację imprez i uroczystości przedszkolnych takich jak: Dzień Edukacji Narodowej, Dzień Dobroci dla Zwierząt, Dzień Niepodległości, Mikołajki, Barbórka, Andrzejki, spotkanie opłatkowe, Jasełka, bal karnawałowy, Dzień Babci i Dziadka, Dzień Kobiet, coroczne występy w MOK Łazy, Dzień Ojca i Matki, pikniki,
organizację akcji: „Sprzątanie świata”, „Góra grosza”, „Zbieramy baterie”, „Zbieramy nakrętki”, „Czysty Aniołek”, akcje charytatywne
konkursy, wycieczki,
angażowanie rodziców w prace na rzecz przedszkola i grup, m.in. pomoc w przeprowadzaniu remontów, sponsorowanie zakupu zabawek, pomocy dydaktycznych, wykonywanie pomocy do zajęć itp.
Współpraca z innymi przedszkolami i szkołami:
współpraca z placówkami przedszkolnymi w gminie: przeglądy, konkursy, spartakiada sportowa, szkolenia, warsztaty, konferencje, wycieczki,
nauczyciele i dzieci 5,6 - letnie uczestniczą w lekcjach prowadzonych w klasach pierwszych szkół podstawowych,
współpraca z placówkami oświatowymi na terenie miasta (udział w imprezach plenerowych),
współpraca z przedszkolami pod patronatem Jana Brzechwy,
współpraca z przedszkolami pracującymi metodą Planu Daltońskiego,

Współpraca z innymi instytucjami
W pracy dydaktycznej, opiekuńczej i wychowawczej podejmowana jest współpraca z instytucjami na terenie miasta i kraju. Współpraca ta ma na celu urozmaicenie metod i form pracy służących wspomaganiu i ukierunkowaniu rozwoju dzieci zgodnie z ich wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi w relacjach ze środowiskiem społeczno- kulturalnym i przyrodniczym.
Celem współpracy z instytucjami jest:
rozbudzanie zainteresowań i rozwijanie zdolności dzieci,
satysfakcja z wykonywanej pracy w postaci podziękowań, wyróżnień, nagród,
kształtowanie postaw społecznie pożądanych,
kształtowanie nawyku dbania o bezpieczeństwo swoje i innych dzieci,
urozmaicenie pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej,
poszerzenie kontaktów zawodowych, które mogą zaowocować dalszą współpracą na rzecz dzieci.
Współpraca z:
Urzędem Miasta (udział w konkursach, zapraszanie przedstawicieli władz na imprezy okolicznościowe),
Komendą Powiatową Policji (pogadanki na temat bezpieczeństwa w ruchu drogowym itp.),
Ochotniczą Strażą Pożarną (pogadanki na temat bezpieczeństwa),
Publiczną Biblioteką (udział w konkursach, żywych lekcjach przyrody, prezentacjach multimedialnych, zwiedzanie, zapraszanie pracowników w celu czytania bajek dzieciom),
Uniwersytetem III Wieku (udział w przedstawieniach, czytanie bajek, udział w uroczystościach),
Ośrodkiem zdrowia (pogadanki na temat zdrowia, badania przesiewowe wzroku, słuchu, stomatologiczne),
Miejskim Ośrodkiem Kultury w Łazach (udział w konkursach, piknikach, przeglądach twórczości artystycznej –Stokrotkowo, teatrzykach, przedstawieniach, uroczystościach),
Miejskim Ośrodkiem Sportu i Rekreacji
Placówkami przedszkolnymi (udział w konkursach, przeglądach),
Placówkami szkolnymi (udział w konkursach, korzystanie z sali gimnastycznej, zajęcia otwarte dla 5 i 6 -latków),
Kołami Gospodyń Wiejskich (zapraszanie na uroczystości, pikniki, pogadanki),
Poradnią psychologiczno- Pedagogiczną w Zawierciu,
Promocja placówki
Promocja placówki jest w dzisiejszej rzeczywistości niezbędnym elementem zarządzania placówką, a jej jakość zależy zarówno od dyrektora, Rady Pedagogicznej, jak i od pozostałych pracowników. Należy uświadomić sobie prostą zasadę, iż bez wystarczającej ilości dzieci nie może funkcjonować żadna placówka oświatowa w gospodarce rynkowej, dlatego marketing usług edukacyjnych ciągle się rozwija w krajach Unii Europejskiej i nie tylko.
Działania promocyjne obejmują:
Prezentowanie życzliwej postawy wobec klientów placówki przez wszystkich pracowników przedszkola,
Rozpowszechnianie imienia patrona przedszkola w środowisku,
Nawiązanie współpracy z przedszkolami pod patronatem Jana Brzechwy,
Nawiązanie współpracy z przedszkolami pracującymi metodą Planu Daltońskiego,
Dbałość o dobrą opinię przedszkola w środowisku lokalnym,
Promowanie działań idących w kierunki integracji dzieci, tworzenie grup integracyjnych,
Prowadzenie kroniki przedszkola oraz strony Internetowej,
Organizacja uroczystości między przedszkolnych,
Prowadzenie strony internetowej placówki,
Artykuły w prasie lokalnej oraz na stronach internetowych,
Dbanie o estetykę otoczenia wewnątrz i na zewnątrz budynku,
Upowszechnianie informacji o przedszkolu (artykuły w prasie, Internecie, prowadzenie strony internetowej przedszkola, kącik informacyjny dla rodziców, tablice ogłoszeń,),
Kontynuacja zagadnień związanych z programami „Czyste Powietrze Wokół Nas”
Dalsza praca nad naszą koncepcją:
Każdy pracownik pedagogiczny otrzymuje, na początku roku szkolnego, egzemplarz Koncepcji, żeby mógł z nią pracować,
Zmiany w tekście będą nanoszone przy akceptacji Rady Pedagogicznej i rodziców,
Raz w roku, na zebraniu Rady Rodziców, podjęta będzie dyskusja w celu ewentualnych poprawek i wdrożenia nowych wniosków do pracy,
Rodzice zapoznają się z Koncepcją na zebraniach grupowych a także zostaną poinformowani o możliwości uwzględnienia ich sugestii dotyczących funkcjonowania placówki w trakcie modyfikacji Koncepcji, nauczyciele pozyskają informację o akceptacji Koncepcji przez wypełnienie anonimowej ankiety dla rodziców,


Zamierzenia do dalszej pracy:
W zakresie bazy:
Doposażenie kuchni w nowoczesne urządzenia i sprzęt gastronomiczny,
Sukcesywne doposażenie ogrodu przedszkolnego w sprzęt rekreacyjny, przystosowany także dla dzieci niepełnosprawnych,
Doposażenie placówki w przybory gimnastyczne, pomoce dydaktyczne, zabawki,
Zlikwidowanie barier architektonicznych, przystosowanie budynku dla dzieci niepełnosprawnych,
Remont łazienek dla dzieci,
Malowanie sal,
Drobne prace remontowe,
w zakresie dostrzegania potrzeb dzieci i rodziców:
planowanie cyklicznych spotkań indywidualnych z rodzicami w celu wymiany informacji o dziecku,
zwiększenie liczby uroczystości przedszkolnych z udziałem rodziców,
zwiększenie ilości warsztatów i szkoleń dla rodziców,
bezpłatne dyżury specjalistów w zakresie problemów wychowawczych,
w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli
dalsze doskonalenie nauczycieli z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i pracy z dziećmi niepełnosprawnymi,
wspomaganie i inspirowanie nauczycieli do podnoszenia kwalifikacji zawodowych i zdobywania dodatkowych umiejętności,
zobowiązanie nauczycieli do promowania swoich osiągnięć przez publikacje w prasie i Internecie,
doskonalenie umiejętności nauczycieli związanych z wykorzystywaniem w swojej pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej, co spowoduje szybki przepływ istotnych dla prawidłowego funkcjonowania placówki informacji na płaszczyźnie dyrektor- nauczyciel, nauczyciel- nauczyciel,
w zakresie współpracy ze środowiskiem i promocji przedszkola
kontynuowanie i rozszerzanie współpracy z innymi placówkami w celu promowania pracy z dziećmi metodami wykorzystywanymi w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych,
kontynuowanie i rozszerzanie udziału w konkursach ogólnopolskich oraz akcjach i kampaniach społecznych,
wdrażanie rodziców do pomocy i pracy na rzecz przedszkola,


MISJA PRZEDSZKOLA
Moje przedszkole to mój drugi dom,
bo stawia na Mnie
na moje szczęśliwe dzieciństwo
i na mój wszechstronny rozwój.

Powiedz mi, a zapomnę
pokaż, a zapamiętam
pomóż wziąć udział
a zrozumiem…
„Wszystkiego, co naprawdę trzeba wiedzieć nauczyłem się w przedszkolu: o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać, myśleć, marzyć i wyobrażać sobie lepszy świat.”
Robert Flughum
Jesteśmy po to, aby stworzyć warunki wychowawcze i edukacyjne, zapewniające wspomaganie oraz ukierunkowanie rozwoju dzieci zdrowych i niepełnosprawnych zgodnie z ich wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi.
Pragniemy wyposażyć dzieci w wiedzę wszechstronną, ułatwiającą odnalezienie swojego miejsca w życiu dorosłym. Chcemy wyrównywać i kompensować braki, opóźnienia w rozwoju i zaniedbania wychowawcze, u dzieci sprawnych inaczej.
Zmierzamy aby w naszym przedszkolu każde dziecko podejmowało działania pozwalające reorganizować dotychczasowe doświadczenia i na podstawie jego składników tworzyć lub odkrywać coś dla niego nowego i pożytecznego.
Myślimy, że wspólnie z rodzicami będziemy wspomagać dziecko w pokonywaniu trudności w procesie rozwoju i troszczyć się o spójność wysiłków wychowawczych domu i przedszkola.
ZWRACAMY SZCZEGÓLNĄ UWAGĘ NA PROMOCJĘ I WDRAŻANIE ZACHOWAŃ POZWALAJĄCYCH UNIKNĄĆ ZAGROŻEŃ WYNIKAJĄCYCH Z SZERGU NIEBEZPIECZEŃSTW Z JAKIMI MOGĄ ZETKNĄĆ SIĘ DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM.
WIZJA PRZEDSZKOLA
1. Skutecznie przygotowujemy dzieci zdrowe i dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych do dalszych etapów kształcenia.
2. Wykorzystujemy naturalną potrzebę ruchu i eksplorowania otoczenia tak, aby dziecko żyło w zgodzie z własnym ciałem i umysłem, w harmonii z otoczeniem i przyrodą.
3. Stwarzamy warunki sprzyjające aktywnemu i indywidualnemu rozwojowi dziecka, dostosowane do jego potrzeb i możliwości, a także sfery najbliższego rozwoju, na miarę przedszkola równych szans.
4. Rozwijamy u dzieci poczucie empatii, które jest drogą do integracji społecznej.
5. Dajemy dzieciom możliwość samorealizacji, pracy z innymi, kreatywnego myślenia, działania.
6. Kształtujemy podstawowe wartości: życzliwości, tolerancji poprzez kontakty dzieci zdrowych z niepełnosprawnymi.
7. Wspieramy rodziców w wychowaniu dzieci oraz aktywizowaniu ich do udziału w życiu społecznym.
8. Chcemy wychować dziecko z bogata wyobraźnią twórczą, zdolne do spontanicznej ekspresji własnych uczuć i myśli.
9. Zmierzamy do wychowania dziecka samodzielnego, kreatywnie myślącego, otwartego na kontakty z otoczeniem, umiejącego współdziałać z innymi, wszechstronnie rozwiniętego absolwenta przedszkola.
10. Przyzwyczajamy do poczucia odpowiedzialności za bezpieczeństwo własne i innych.
11. Rodzice są naszymi sprzymierzeńcami i sojusznikami w organizowaniu procesu dydaktyczno –wychowawczego i opiekuńczego. Jesteśmy współpartnerami dążącymi do wspólnego celu, jakim jest dla nas DZIECKO.


ZASOBY LUDZKIE
Wykwalifikowana, kompetentna i odpowiedzialna kadra pedagogiczna
Zespół specjalistów- logopedzi, oligofrenopedagodzy, pedagodzy specjalni z zakresu terapii pedagogicznej, socjoterapii, gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej, tańca, języka angielskiego,
ZASOBY MATERIALNE
Sale wyposażone w różnorodne pomoce dydaktyczne oraz zabawki umożliwiające wszechstronny rozwój i integrację dzieci
Gabinet logopedyczny wyposażony w pomoce i specjalistyczny sprzęt
Ogród przedszkolny umożliwiający pobyt i zabawę dzieci na świeżym powietrzu, korzystanie z huśtawek i innego sprzętu
Zaplecze do ćwiczeń gimnastycznych na salach
Specjalistyczny komputer wspomagający rozwój dziecka,
ZADANIA UJĘTE W PLANIE ROZWOJU PRZEDSZKOLA
Motywowanie dzieci do pracy i wysiłku nad sobą
Podejmowanie działań w zakresie kształtowania postaw prospołecznych, patriotycznych i prozdrowotnych (szeroko rozumiane bezpieczeństwo)
Efektywne nauczanie z uwzględnieniem treści programowych zawartych w podstawie programowej, programie wychowania przedszkolnego, rocznym planie pracy, programach własnych oraz programach pracy indywidualnej dla dzieci niepełnosprawnych
Wszechstronna współpraca z rodziną w celu ujednolicenia działań dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych
Wspomaganie rozwoju dzieci i wyrównywanie szans edukacyjnych

We wszystkich tych działaniach należy uwzględnić cele ukierunkowane na poszczególne grupy osób- dzieci, rodziców, nauczycieli i personelu.
DZIECKO
RODZICE
NAUCZYCIELE
Poznaje swoje prawa i obowiązki
Otrzymują rzetelną i obiektywną ocenę postępów i niepowodzeń dziecka
Są aktywni i twórczy
Jest akceptowane takie, jakie jest
Uzyskują pomoc specjalistów
Współpracują z rodzicami i środowiskiem lokalnym
Czuje się bezpiecznie
Wyrażają swoją opinię
Aktywnie realizują zadania przedszkola określone w dokumentacji placówki
Ma możliwość indywidualnego rozwoju, osiąga sukces
Czynnie uczestniczą w życiu przedszkola
Tworzą i realizują własne programy dostosowane do potrzeb grupy i placówki
Uczy się dostrzegać i doceniać swoje mocne strony
Są partnerami w tworzeniu klimatu, działalności dydaktycznej
Doskonalą swoją wiedzę i zbierają nowe doświadczenia poprzez uczestnictwo w kursach, warsztatach i szkoleniach
Buduje pozytywny wizerunek samego siebie

Pozyskują rodziców do efektywnych działań na rzecz przedszkola oraz poszukują sponsorów i przyjaciół przedszkola
Uczy się dostrzegać problemy innych

Monitorują efektywność własnej pracy
Dzielą się wiedzą oraz doświadczeniem z innymi nauczycielami
Osiąga gotowość szkolną na wymaganym poziomie, gwarantującą powodzenie nauki w szkole

Podnoszą kwalifikacje zawodowe
Prowadzą wnikliwe obserwacje pedagogiczne

PLAN ROZWOJU PRZEDSZKOLA NA ROK SZKOLNY 2015/2016
OBSZAR
ZADANIA I SPOSOBY REALIZACJI
TERMINY, OSOBY ODPOWIEDZIALNE
EWALUACJA

Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej przedszkola
Monitorowanie i ewaluacja realizowanych programów
Cały rok,
Autorzy programów,
dyrektor
Arkusze analizy dokumentacji przedszkola,
Arkusze obserwacji dzieci
arkusze dojrzałości szkolnej

Dbałość o bezpieczeństwo i upowszechnianie wiedzy na temat bezpieczeństwa wśród dzieci

Program Adaptacyjny „Będę przedszkolakiem”
Program zajęć tanecznych
Cały rok,
Wszyscy nauczyciele


M. Wydmuch

M. Półtorak-Nowakowska

M. Półtorak -Nowakowska

Wpisy do dzienników,
Dokumentacja przedszkolna,

Program Czyste Powietrze Wokół Nas”, Program profilaktyczny

Program własny

Program własny

Planowanie oraz prowadzenie zajęć i zabaw ogólnorozwojowych w ogrodzie przedszkolnym
Cały rok,
Wszyscy nauczyciele
Wpisy do dzienników,
Dokumentacja przedszkola

Organizowanie zajęć oraz zabaw pobudzających rozwój i aktywność dzieci w różnych sferach
Cały rok,
Wszyscy nauczyciele
Obserwacje,
Wpisy do dziennika,
Konspekty zajęć

Procesy zachodzące w przedszkolu
Monitorowanie założeń koncepcji pracy przedszkola i modyfikowanie ich w miarę potrzeb
Cały rok,
M. Półtorak-Nowakowska
Dyrektor, rodzice
Protokoły rady pedagogicznej

Organizacja wczesnego wspomagania rozwoju
Cały rok,
Zespół specjalistów,
dyrektor
Arkusze obserwacji dzieci
Oświadczenia rodziców
Dzienniki pracy indywidualnej

Prowadzenie działań w zakresie wyrównywania szans edukacyjnych
Cały rok,
Wszyscy nauczyciele
Sprawozdania nauczycieli,
Ewaluacja, zajęcia rewalidacyjne, zespół ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Funkcjonowanie przedszkola w środowisku lokalnym
Rozwijanie współpracy z instytucjami lokalnymi działającymi na rzecz przedszkola
Cały rok,
Wszyscy nauczyciele,
dyrektor
Plany współpracy ze środowiskiem lokalnym

Promocja przedszkola
Cały rok,
Wszyscy nauczyciele,
dyrektor
Strona internetowa przedszkola,
Publikacje w prasie lokalnej i Internecie, tablica ogłoszeń, kącik dla rodziców
Udział w konkursach i akcjach na terenie gminy

Aktywizowanie rodziców do współpracy z przedszkolem
Cały rok,
Nauczyciele,
dyrektor
Sprawozdania nauczycieli ze współpracy z rodzicami (pedagogizacja, kontakty indywidualne, zebrania grupowe, uroczystości, konkursy, udział w zajęciach)

Wspieranie rodziców w funkcji wychowawczej
Cały rok,
Nauczyciele, specjaliści
dyrektor
Protokoły zebrań z rodzicami, zeszyt kontaktów z rodzicami, wpisy do dziennika
Organizowanie spotkań ze specjalistami, pomoc psychologiczno-pedagogiczna, kontakty indywidualne,

Zarządzanie przedszkolem
Opracowanie planu nadzoru pedagogicznego
Wrzesień 2015
dyrektor
Informacja dyrektora o realizacji planu nadzoru pedagogicznego

Monitorowanie dokumentacji pod kątem zgodności z aktualizowanymi przepisami prawa
Cały rok
dyrektor
Zapisy w protokole rady pedagogicznej, wpisy do dzienników,

Prowadzenie dokumentacji pedagogicznej przez nauczycieli
Cały rok,
dyrektor
Arkusz analizy dokumentacji (arkuszy obserwacji, zeszytów obserwacji, arkuszy diagnostycznych)

Określenie potrzeb w zakresie kształcenia i doskonalenia nauczycieli
Wrzesień 2014
Lider wspomagania nauczycieli
Ankiety dla nauczycieli,
Plan wspomagania nauczycieli

Wykorzystanie zdobytych na szkoleniach umiejętności w bezpośredniej praktyce pedagogicznej i upowszechnianie ich wśród nauczycieli przedszkola- zajęcia koleżeńskie
Cały rok,
Lider wspomagania nauczycieli
Materiały szkoleniowe,
Konspekty,
Rady Pedagogiczne Szkoleniowe,

Wzbogacanie bazy przedszkola- polepszanie warunków pracy przedszkola (zakup zabawek, przyborów gimnastycznych, pomocy dydaktycznych, remont sal, poszukiwanie sponsorów
Cały rok,
Dyrektor
Rada Rodziców
Informacje dyrektora przekazywane do UM na zebraniach Dyrektorów
ZMIANY WPROWADZIŁA: Magdalena Półtorak-Nowakowska

PRACOWNICY PRZEDSZKOLA:                     DYREKTOR:                RADA PEDAGOGICZNA:



Opublikował: Urszula Bogłowska
Publikacja dnia: 26.09.2015
Podpisał: Urszula Bogławska
Dokument z dnia: 10.11.2015
Dokument oglądany razy: 1 528